Söndagsfix

Tog mig i kragen och grejade på balkongen. Ställde upp stol och bord på vinden och packade undan dynor. 

Rensade balkonglådan och alla blomkrukor och planterade några krukor ljung istället som klarar kylan. 

En balkongblomma har blivit riktigt stor och är översållad med knoppar. Den tappade alla blommor när jag fick den i våras och har över hela sommaren varit blomlös men vuxit rejält. Men nu när det är kallt har den plötsligt bestämt sig för att det kan vara dags att blomma. Ska försöka ha den inne och se om den kommer igång med blomningen om inte temperaturskillnaden blir för chockartad för den ;)

Inne har jag också grejat lite med de vanliga blommorna och bestämt mig för att slänga nån som ser lite tråkig ut. 

Var både till IKEA och Mio i går men hittade inte riktigt det jag ville ha. Möjligtvis ett bord på Mio, men jag är inte helt bestämd. Åkte därför till Svenska Hem idag och kollade. Men det var ingen butik för mig hahaha. Hittade ett bord som var ganska likt det jag såg på Mio. Bara det att det kostade typ 29.000 istället för 5000 ;)

Ja, ja jag får söka vidare. Är ju ingen panik. 

Kommentera

