Panikshopping

Fick väldigt hastigt köpa en ny vinterjacka igår kväll. 

När det nu plötsligt blev minusgrader och kallt så var det dags att plocka fram en varmare jacka. Insåg att jag inte kunde ha mina gamla jackor eftersom jag gått upp för mycket i vikt. De var lite för tighta över baken. 

Åkte iväg efter jobbet till en sportaffär som hade jackor till nedsatt pris. Kände att jag verkligen  inte hade råd med ny jacka, speciellt inte när jag helst ville ha mina gamla som jag trivs så bra i. Men nu blev det ju tvunget. 

Provar massa jackor, men bestämmer mig till slut för en i parkasmodell som var rejält nedsatt i pris. 

Jag hade att välja mellan marinblå eller vinröd. Tänkte att nu ska jag inte på automatik ta den mörka som jag alltid brukar göra utan jag väljer den vinröda (hade svart funnits så hade jag garanterat tagit det). Tänkte det kunde vara snyggt med lite färg ändå. 

Idag i fullt dagsljus så var inte jackan vinröd längre. 

Den var LILA! 

Jag som aldrig använder lila. Jag har nån idé att lila är en ”tantfärg”

Och jag som med min åldersnoja är livrädd för att klä mig tantigt. 

Nu har jag en lila tantjacka…

Kommentera

