Söndag

Lite konstig söndag blev det allt. Bestämde mig för sovmorgon och tog det sen lugnt hela förmiddagen. Satt i nattlinnet och käkade brunch och såg på ”morgon-tv” fram till klockan halv tolv.

Känner mig så grymt stressad över jobbet där jag känner att jag halkat efter och bestämde mig för att jobba ikapp lite hemifrån. Jag satt framför jobbdatorn mellan 12 till nästan 17. Okej jag var inte supereffektiv hela tiden utan kollade väl både facebook och instagram mellan varven. Drack te och kaffe i omgångar, värmde en matlåda från frysen som jag åt bredvid datorn.

Kände att jag ändå fick gjort väldigt mycket så jag känner mig lite lugnare nu.

Har gått i joggingbyxor och t-shirt hela dagen och brydde mig inte ens om att fixa håret eller bädda sängen på hela dagen.

Men till slut när jag tyckte jag jobbat klart så drog jag på träningskläder och åkte till gymmet. Sen hem och duschade och så drog jag på joggingbyxorna igen som jag hängt i hela dagen haha

Den här veckan har jag lite jobb att utföra på resande fot. Ska åka runt till lite olika företag både här i stan och på andra orter. Det brukar vara skoj och jag trivs med att styra mig själv. På tisdag blir en heldag till Stockholm och på fredag tar jag bilen både till Varberg och Falkenberg.

Men just nu kan jag inte riktigt slappna av och tycka att det är roligt eftersom jag känner mig så pass stressad. För är jag borta från jobbet vissa dagar blir det så extremt pressat de stunder jag är där och det blir så mycket som ska planeras och förberedas för flera dagar fram.

Men jag ska försöka förbereda så mycket jag bara kan i morgon så jag kan koppla bort allt när jag åker till Stockholm. Då åker jag tåg fram och tillbaka över dagen och har bokat biljett så jag får några timmars egentid. Funderar på att kanske hinna med nåt museum eller så.

Kommentera

