Tunga dagar

Kämpar med onda muskler vecka efter vecka. Oftast en muskel på sidan om halsen, långt upp under hårfästet och ner på sidan om halsen och ner i ryggen. Kan ibland vakna på morgonen och känna hur den drar ihop sig som en hård fjäder.

Flera veckor har det hållit på, och jag masserar och smörjer och så släpper det. Några dagar, sen är det tillbaka.

I går morse blev det så igen och plötsligt inser jag att jag ser ett mönster. Varje fredag de senaste veckorna, typ fyra veckor eller nåt har jag vaknat med den onda muskeln. Kämpar på under helgen och smörjer och masserar. Värken släpper framåt måndag-tisdag, men sen på fredagen är den där igen.

Inser att det förmodligen beror på mina torsdagar som de senaste veckorna varit jäkligt slitsamma på jobbet. ”Långpanna” med 11-timmars pass utan ordentliga raster. Lite nya uppgifter som är ganska krävande. Förmodligen går jag och spänner mig de här dagarna och så kommer värken på fredagen. Blä!

 

Kommentera

