Those happy days

Tungt, tungt känns det mesta nu. Är liksom inget som känns skoj. 

Jobbet är så kaosartat just nu och jag tror vi alla på min avdelning mår dåligt. Förändringar till hösten och mer ombyggnation som kommer bli så jobbiga. 

Jag mådde så dåligt i höstas när vi gjorde en ombyggnation och var tvungna att jobba på andra adresser. Jag flängde runt på tre olika adresser och hade ingen fast punkt. Nu kommer det bli så igen efter sommaren. Men denna gången inte bara tre månader som sist, utan minst ett halvår. Förmodligen längre. 

Jag orkar inte detta! 

Känns som jag vill hitta nåt annat jobb och börja om på nytt. Nånting helt annat. Säga upp mig. Men hur enkelt är det att börja om? Trots allt har jag jobbat upp en lön som känns riktigt skaplig och det känns svårt om jag skulle behöva gå ner allt för mycket i lön. 

Privat känns det också tungt. Ett år har precis gått nu sen skilsmässan. Ett år som jag bott själv och börjat skapa mitt nya liv. 

Men jag är liksom aldrig glad. 

Visst, jag kan skratta med folk på jobbet och åt grejer jag ser och hör. Men jag känner mig liksom aldrig glad inombords. 

Häromdagen tänkte jag, när var jag  senast lycklig? 

Och jag vet inte, det känns så väldigt länge sen. 

Kommentera

