De här jobbtankarna

Det känns så pass slitsamt på jobbet att jag till och med börjar fundera i banorna att ta tjänstledigt ett år. 

Hyra ut lägenheten, flytta upp till mitt hus i Västerdalarna, jobba en säsong i fjällen. 

Bara för att komma på vad jag egentligen vill med mitt liv. Hur mycket livskris är man i då? 

Jag skulle i alla fall bo väldigt billigt, skulle säkert kunna lägga undan lite pengar även om jag säkerligen skulle behöva gå ner rätt rejält i lön. 

Fantiserar om att jag skulle kunna ha några hönor hahaha 
Samtidigt vet jag ju att det bara skulle vara en flykt. Sen skulle jag ju ändå behöva ta tag i allt. 

Där uppe har jag ju ingen mer än pappa, inga vänner, i princip ingen. 

Jag har ju inget dåligt jobb. Jag styr mig väldigt mycket själv och kan oftast lägga upp jobb och timmar litegrann som jag vill. Har en chef som litar på mig fullständigt och låter mig ta egna beslut (visserligen för att han förmodlingen är ganska konflikträdd, men ändå).

Jag har kollegor som jag jobbat med i väldigt många år som jag kan prata med om det mesta och vi ställer upp för varann. Vi har våra konflikter som kan vara jäkligt jobbiga men utåt står vi alltid eniga. 

Och ändå så tycker jag att allt är så fruktansvärt jäkla jobbigt just nu.

Kommentera

