Helgen

Glömmer liksom bort att jag startat upp att blogga igen. Höll kanske upp för länge.

Men helgen har varit fin och mysig. Efter jobbiga besked på jobbet i fredags angående omorganisationer och annat strul kände jag att helgen behövde bli bra med fokus på mig själv för att inte börja grubbla för mycket.

Har hunnit med ett spinningpass och lite allmän städning  av lägenheten på lördagen. Gick sen på eftermiddagsbio med mitt ex och tog ett glas vin efteråt och bara småpratade lite.

Söndagen startade med tvättstuga och så drog jag igång och bakade surdegsbröd. Det var länge sen.

Passade sen på att gå på spa och få massage. Fick ett presentkort av kollegor när jag fyllde femtio som jag nu tyckte det var dags att utnyttja. Himla mysigt!

Fick lite feeling för matlagning också den här helgen och fixat god mat. I lördags friterade jag egna falafel som blev så himla goda. Körde en variant med kikärtor, gröna ärtor och färskost som jag smaksatte med lime och ingefära. Till det fick det bli sallad med oliver och tzatziki.

I söndags fick det blir stekta kycklingfiléer med sötpotatispuré. Blev jättegott alltihop. Och nu har jag även några matlådor i frysen.

Kommentera

