Fin-söndag

Åkte till Halmstad i söndags och träffade en väninna från gymnasietiden. Käkade brunch och pratade i 3,5 timme.

Tänk att vissa personer kan man bara ta vid och prata hur lätt som helst med fastän det går flera år mellan varven.

Vi blev väldigt tighta under de två åren på gymnasiet och hade kontakt efteråt ett tag. Nåt år eller så. Men sen rann det ut i sanden då vi bodde för långt ifrån varandra. För några år sedan tänkte jag väldigt mycket på henne och funderade på hur jag skulle leta rätt på henne. 

Men så plötsligt fick jag ett sms där det var hon som hörde av sig.  Där gick jag och tänkte på henne och så fanns hon plötsligt där i min mobil! 
Så nu har vi försökt träffas några gånger, men det var nog snart två år sen senast. 

Men så fantastiskt fin stund vi hade och pratade om allt som händer i våra liv.

Och vi kan skämta och skratta och samtidigt prata allvarliga saker och samtalet bara rullar på hur lätt som helst. 

Så himla fint! 

Kommentera

