Bokhelg

Besökte bokmässan efter jobbet i fredags. Var väl lite för trött för att orka ta in allt men jag gick omkring ett par timmar. 

Köpte några böcker, ingen tung litteratur utan några feelgoodromaner i pocketform. En bakbok köpte jag också plus en kokbok som jag tänkte ge till sonens sambo när hon fyller år i höst. 
Jag har riktigt längtat efter att läsa. Att snabbt komma in i en bok så man blir sittande och bara sträckläser. Har inte riktigt haft ro i kroppen på länge så flera böcker har påbörjats som sen blivit liggande efter nåt kapitel. 

Men nu lyckades jag hitta en bok som fångade mig. Så jag har suttit långa stunder under helgen och läst. Men då får jag istället dåligt samvete över att jag inte tar tillfället i akt och är utomhus när vi nu har haft kanonväder i helgen. 
Bråkar lite på mig själv och tänker att det var ju det här jag längtade efter. Skit samma om jag missar några timmar sol och frisk luft. 
Har även ägnat flera timmar åt att leta present åt dottern som fyller år på söndag. Så himla svårt att hitta nåt till henne, då hon har ganska bestämd smak plus att det ska gå att skicka till England. Hittade till slut några smågrejer och gjorde inordning ett vadderat kuvert, och sen blev portot nästan lika dyrt som  presenterna. Hoppas det hinner fram i tid. 

Exmaken kom över för att hjälpa mig att kika på bilen som lät jättekonstig häromdagen. Typiskt nog var det inget konstigt alls idag när han skulle lyssna på den. Så jag lurade hit honom i onödan. Hoppas att oljudet inte dyker upp igen bara. 
Så sammantaget har det nog känts som en ganska trevlig helg. Har hunnit sitta långa stunder på balkongen och myst med katterna.  Druckit vin med brorsan och chattat en massa med sonen :) 

Kommentera

